srijeda, 8. travnja 2009.

Kodeks ponašanja profesora na času

I. Profesor je dužan savjesno i odgovorno obavljati odgojno-obrazovni rad u školi, poštovati vremenski okvir u planiranju, pripremanju i izvođenju odgojno-obrazovnog rada.
II. Profesor u školi i na javnom mjestu uvijek ima na umu da je uzor učenicima.
III. Profesor poštuje osobnost učenika: vodi, podržava, svjetuje, ukazuje. Svako vrijeđanje, ponižavanje i omalovažavanje ima negativne efekte na razvoj učenika.
IV. Profesor u učionicu ulazi odmah nakon zvona za početak sata, time učenicima pokazuje svoj odnos prema radu i ne omogućava „neorganizovano vrijeme“ u kojem se njačešće napravi nered.
V. Na satu isključimo mobilni telefon.
VI. Za vrijeme sata zahtijevamo od učenika tišinu i slušanje kada mi govorimo.
VII. Školsku opremu, inventar i potrošni materijal koristimo u službene svrhe.
VIII. Iskažimo svoje mišljenje i nezadovoljstvo jasno i glasno međusobnim razgovorom i biranim riječima s kolegama, učenicima i roditeljima. Vulgarni izrazi i psovke su nedopustivi.
IX. Budimo principijelni, zahtjevni , ali i tolerantni i pažljivi prema učenicima u školi.
X. Popuštanje učenicima samo je prividno znak dobrog odnosa s njima. U stvarnosti je podcjenjivanje njihovih sposobnosti da nauče, podržavanje njihovog nerada i nemara i omalovažavanje našeg truda.
XI. U učionicama, hodnicima i dvorištu škole nije dopušteno pušenje kao ni dolazak pod utjecajem alkohola i droga.
XII. Profesor je dužan u školu dolaziti prikladno odjeven i pristojnog izgleda, primjereno mjestu na kojem se nalazi. (Neprikladno je dolaziti u prekratkim suknjama, šorcevima, majicama na bretele i sa velikim dekolteima, otkrivenog stomaka, prozirne i preuske odjeće, nečiste i neuredne odjeće, nečiste i neuredne kose, upadljive boje kose i frizure i s pirsingom ).
XIII. Izostajanje s posla blagovremeno najavimo tajniku škole, radi organiziranja nastave.
XIV. Zahtijevajmo od učenika održavanje čistoće učionice i hodnika.
XV. U školi je nedopustivo koristiti oblike komunikacije (prijetnje, uvrede, napade, neutemeljene zabrane i pritiske) koje izazivaju netrpeljivost,strah,nesigurnost i omalovažavanje pojedinca, smetnje u napretku učenika kao i profesionalnom razvoju škole.
Ponašanje u skladu s kodeksom osigurava jedinstvenost zahtjeva u pogledu ponašanja učenika u školi, što je preduvjet učinkovitog odgojno-obrazovnog rada.
Ponašanjem u skladu s kodeksom ispoljavamo poštovanje prema sebi i drugima, čuvamo ugled profesije i škole.

Nema komentara:

Objavi komentar