srijeda, 8. travnja 2009.

Plan Akcije

Da bi se riješio jedan ovako složen problem potrebno je najprije biti objektivan te jasno i precizno postaviti krajnji cilj koji se namjerava postići. U ovom slučaju taj krajnji cilj je poboljšan odnos na relaciji profesor-učenik. Taj krajnji cilj bi se, sigurni smo, mogao postići primjenom mjera koje smo naveli u prethodnom dijelu. Međutim, u svemu tome neizostavno je i sudjelovanje obiju strana odnosno smatramo da sami učenici i profesori mogu mnogo toga učiniti kako bi poboljšali svoj odnos i samim time postigli bolju atmosferu u razredu. Upravo zbog toga dali smo si za pravo izraditi prototip jednog modernog profesora te dati prijedloge ponašanja za učenike.
Pa evo kako to izgleda:

Jedan moderan profesor bi trebao:

poštovati osnovne potrebe učenika (pravo na izražavanje vlastitog mišljenja i posjedovanja vlastitog stava);
pomagati i motivisati učenike za rad u skladu sa njihovim mogućnostima;
biti objektivan pri ocjenjivanju;
prihvatati nove metode i pedagoške standarde;
truditi se da njegova predavanja budu zanimljiva;
poticati učenike na dijalog i razmišljanja.

A učenici bi trebali:

ozbiljnije prihvatati obaveze u školi;
iskazivati više poštovanja profesorima;
uzajamno poštivati jedni druge.

I na kraju, moramo priznati da nam naš karakter nije dopustio da se, poput naših političara, zaustavimo samo na riječima pa smo odlučili da damo i neki svoj doprinos u rješavanju ovog problema. Nisu to neki veliki poduhvati s naše strane ali činjenica da su iako tako mali ipak veći od onih vladinih čini da se osjećamo ponosnima.
Najprije smo sproveli anketu u našoj školi te po prvi put pružili našim prijateljima priliku da otvoreno kažu što im to smeta u odnosu s profesorima te što bi najradije promijenili. S ciljem da ustanovimo koji su to najčešći problemi koji se javljaju u odnosu učenik-profesor ali i da potaknemo učenike da što više razgovaraju na ovu temu, daju neke svoje prijedloge i razmjene iskustva otvorili smo i temu na forum.ba pod nazivom „Odnos učenik-profesor“.
Pored toga postavili smo u sve učionice pravilnik o ocjenjivanju i kodeks ponašanja i za učenike i za profesore a na našu inicijativu isti su postavljeni i u zbornicu.
10. aprila ove godine pedagog naše škole prof. Zekija Mešić i psiholog Alma Haračić održali su okrugli sto na ovu temu. Takođe, napravili smo i blog pod nazivom odnosucenikaiprofesora.blogspot.com.
Iskreno se nadamo da će nakon ovog našeg izlaganja sadašnja situacija da se promijeni te da će doći do promjena u obrazovnom sistemu odnosno da će on konačno biti modernizovan te podstaći veće interesovanje učenika za nastavu i njihov bolji odnos sa profesorom, a samim tim rezultirati i boljim znanjem kod istih. A znanje je jedina stvar koju nam ne mogu oduzeti bez obzira na kojem dijelu planete se nalazite.

Nema komentara:

Objavi komentar